Pomoc dla hodowcy

1 / Informacje o Howrse

> 1.1 - Czas dla konia

Dzień konialune

Każdy koń ma swój własny dzień, który nie jest odpowiednikiem naszego dnia. Historia dnia jest wyświetlana w lewej dolnej części strony konia. Dzień konia zaczyna się o 8 rano, kiedy się on budzi. Każda akcja, którą każesz mu wykonać, zajmuje pewną ilość czasu, np. posiłki zajmują 30 minut.

Konia należy położyć spać przed północą (wedle jego czasu), ponieważ potem nie będzie on w stanie wykonywać żadnych akcji (wyjątkiem jest oźrebienie, które może nastąpić w dowolnej chwili). Aby utrzymać konia w formie, musisz kłaść go spać nie później niż o 10 wieczorem (jego czasu).

Pod koniec dnia, musisz położyć swego konia spać. Aby tego dokonać, musi być on umieszczony w ośrodku jeździeckim

Źrebaków poniżej 6. miesiąca życia nie można położyć spać, nawet jeśli są zakwaterowane w ośrodku jeździeckim.

Starzenie

Jeśli położysz konia spać, automatycznie postarzeje się w momencie aktualizacji strony (04:00). Po przebudzeniu zacznie nowy dzień. W grze konie starzeją się o 2 miesiące przy każdym przebudzeniu.

Jeśli nie położyłeś konia spać, nie postarzy się automatycznie przez noc. Więc jeśli nie grasz, Twoje konie nie będą się starzeć. Aby postarzyć konia, bez oczekiwania na kolejny dzień, niezbędne są punkty dorastania. Czasem znajdziesz kilka, gdy Twój koń się obudzi (informacja o tym pojawi się w historii). Jeśli nie, możesz zakupić punkty dorastania za pomocą Kuponów.

Istnieją dwa przedmioty na Czarnym Rynku, pozwalające ominąć zasady starzenia:

  • Woda Młodości pozwala na postarzenie konia po jego drugich urodzinach za każdym razem o 1 miesiąc.
  • Objęcia Morfeusza pozwalają na postarzanie konia, wedle woli, aż do 30 roku życia.

W przeciwieństwie do punktów dorastania, te przedmioty muszą być przypisane do konkretnego konia.

Po 25tych urodzinach, twój koń jest już staruszkiem: jego zdrowie oraz umiejętności maleją. Jeśli dobrze się nim zaopiekujesz, może dożyć maksymalnie 35u lat. Jeśli zaś użyjesz Kamienia Filozoficznego, twój koń stanie się nieśmiertelny, a jego umiejętności nigdy się nie zmniejszą.

> 1.2 - Pogoda i pory roku

meteo

Pora roku w Howrse trwa tydzień. Jesień zaczyna się razem z pierwszym tygodniem prawdziwego miesiąca. Ponieważ trwa tydzień, ósmego dnia zaczyna się zima, piętnastego wiosna, a dwudziestego drugiego lato. Lato trwa do końca miesiąca, a z początkiem nowego cały cykl się powtarza i zaczyna od jesieni.

Pory roku w grze mają wpływ na ilość trawy na łąkach. Podczas wiosny i lata łąki są żyzne, a trawy jest dużo, natomiast zimą jest jej odczuwalnie mniej.

> 1.3 - Rankingi

W każdym rankingu możesz obejrzeć zajmowane miejsce klikając na opcję "Wyświetl moją pozycję w rankingu" znajdującą się w górnej części strony.

Sprawdzaj czerwone i zielone liczby ze znakami - oraz + by określić swoje postępy z dnia na dzień.

podium Ogólny ranking

Na tej stronie znajdziesz:

  • Generalny ranking graczy. Uwaga, tylko 10000 Twoich koni z najwyższymi umiejętnościami jest branych pod uwagę na rzecz rankingu.
  • Ranking graczy, którzy zdobyli najwięcej trofeów. Trofea są zdobywane, gdy wypełniane są wszystkie cele.
  • Ranking najbogatszych graczy
  • Ranking według stażu
  • Ranking popularności jest obliczany na podstawie odwiedzin przez różnych graczy poprzedniego dnia. Gracz odwiedzający dany profil kilka razy dziennie nie zwiększa jego miejsca w rankingu, tylko pierwsze odwiedziny danego dnia są brane pod uwagę.
Ranking hodowców

Na tej stronie możesz zobaczyć:

  • Ranking hodowców z największą liczbą koni
  • Ranking hodowców, którzy oporządzili najwięcej koni poprzedniego dnia
  • Ranking hodowców, którzy wygrali najwięcej zawodów poprzedniego dnia
  • Ranking hodowców, którzy wygrali największą liczbę gwiazdek w tym miesiącu
Ranking koni

Ponieważ nie wszystkim koniom musi się poszczęścić w zawodach, mogą być umieszczone w rankingu według zestawienia ich umiejętności lub jednej konkretnej. Tym samym istnieje ranking dla każdej umiejętności.

Możesz również ustawić rankingi według gatunków i w ten sposób zobaczyć najlepsze konie poszczególnych gatunków.

W każdym z tych rankingów możesz również wyświetlić pozycję zajmowaną przez twojego konia i śledzić jego postępy.

Ranking zwycięskich koni

Konie są umieszczane w rankingach według ich osiągnięć w zawodach. Jest jeden ogólny ranking oraz dodatkowe dla każdego rodzaju zawodów (wyścigi kłusem i galopem, wyścig na przełaj, konkurs skoków...). Konie z największą liczbą osiągnięć nie tylko posiadają największe umiejętności, świadczy to też o ich hodowcy, który kierował ich karierą w najbardziej efektywny sposób.

Ranking Twórczości

Na tej stronie znajdziesz:

  • Ranking hodowców, którzy posiadają najwięcej koni z maściami ze Złotego Jabłka
  • Ranking hodowców, którzy posiadają najwięcej koni z wycofanymi maściami ze Złotego Jabłka
  • Ranking graczy, którzy wysłali najwięcej prac
  • Ranking graczy, których prace są najczęściej wybierane

> 1.4 – Handel przedmiotami

donobjet Przedmioty z Czarnego Rynku

Możesz wymieniać się przedmiotami z Czarnego Rynku, lub wysyłać je w prezencie, poprzez opcję dostępną na stronie wymian.

Każdego tygodnia, możesz zaoferować lub zaakceptować:

Od 10 do 30 dni stażu. 2 wymiany tygodniowo
Więcej niż 30 dni stażu. 3 wymiany tygodniowo
Z kontem Pegaza 6 wymian tygodniowo
Aby móc się wymienić, musisz przestrzegać poniższych zasad:
  • Twoja Karma musi wynosić więcej, niż 6
  • Musisz mieć potwierdzony adres e-mail
  • Twoje konto musi zostać potwierdzone przez rodziców, jeśli masz poniżej 13 lat.
  • Nie możesz się wymieniać z osobą, która ma taki sam adres e-mail
  • Możesz dokonać tylko jednej wymiany z tą samą osobą tygodniowo

Przedmioty ze sklepu

Możesz podarować przyjaciołom 3 przedmioty ze sklepu tygodniowo (jabłka, siodła...). Aby móc tego dokonać, zarówno Ty, jak i Twoi znajomi musicie mieć ponad 10 dni stażu.

Każdemu znajomemu możesz podarować tylko 1 przedmiot tygodniowo.

Odwiedź profile swoich przyjaciół, aby podarować im przedmioty ze sklepu!

> 1.5 – Bezpieczeństwo

cadenas

Musisz przestrzegać kilku podstawowych zasad, by grać w jak najlepszych warunkach:

  • Nigdy nie ujawniaj swojego hasła,
  • nie rejestruj się na stronach oferujących kupony, w rzeczywistości próbujących ukraść ci konto,
  • wybierz hasło trudne do odgadnięcia

> 1.6 – Współdzielenie konta

amis

Możesz pozwolić swojej rodzinie logować się na Twoje konto i zajmować się Twoimi końmi. Jest to bardzo użyteczne przy przedłużaniu pobytu koni, zbiorach upraw lub zmianie ściółki w Twoim ośrodku jeździeckim. Nie musisz dawać nikomu hasła do swojego konta. Osoba, której umożliwiłeś współdzielenie konta, będzie mogła zalogować się Twoim loginem i swoim własnym hasłem! W ten sposób jej dostęp do Twojej gry jest ograniczony. Może opiekować się Twoimi zwierzętami, ale nigdy nie skasuje Twojej gry, ośrodka jeździeckiego, ani nie sprzeda koni.

Uwaga: opcja współdzielenia nie powinna być udostępniona komuś, komu nie ufasz. Jesteś odpowiedzialny/a za wszelkie działania współzarządzającego twoim kontem.

> 1.7 – Kupony

Kupony są walutą w grze. Dają Ci dostęp do lepszych usług i produktów, niż te, które można uzyskać za Equus.

pass

Kupony pozwalają na:

Aby zdobyć Kupony:

  • możesz skorzystać z kilku rożnych metod płatności. Dowiedz się o nich więcej na stronie Kuponów.
  • zaczynając od Twojego 50 dnia na Howrse, możesz zakupić Kupon używając 20% swoich funduszy, co każde 30 dni stażu
  • możesz zdobyć Kupony wystawiając za nie swoje konie na sprzedaż
  • możesz zdobyć Kupon wysyłając konie starsze, niż 30 lat do Nieba, odpowiednio do podanych reguł:
    • zdobywasz 1 Kupon wysyłając konia starszego niż 30 lat do Nieba, pod warunkiem, że zdobyłeś mniej, niż 10 Kuponów tą metodą w ciągu 30 ostatnich dni
    • masz szansę 1 do 3, aby zdobyć Kupon, a w pozostałych dwóch przypadkach przedmiot bonusowy, jeśli zdobyłeś pomiędzy 10, a 29 Kuponów dzięki tej metodzie w ciągu ostatnich 30 dni
    • nie możesz dostać kolejnych Kuponów, jeśli wygrałeś 30 Kuponów w ciągu ostatnich 30 dni używania tej metody

> 1.8 – Twoje konto

parchemin

Możesz zmienić swoje dane w dowolnej chwili na stronie Moje konto.

Proszę pamiętać, że aby lepiej chronić dane, konta nieaktywne przez okres dłuższy niż 180 dni, będą automatycznie kasowane.

2 / Zadbaj o swego konia

> 2.1 - Kwaterowanie konia

boks 1*

Kiedy koń zostaje oddzielony od matki, powinien jak najszybciej zostać zakwaterowany w ośrodku jeździeckim, aby można było kłaść go spać w boksie lub na łące.

Aby to zrobić, użyj opcji w prawej górnej części strony konia i wybierz ośrodek jeździecki. Możesz wybrać ośrodek według jego ceny lub prestiżu. Możesz również poszukać ośrodka należącego do konkretnego gracza poprzez podanie jego loginu.

Po wybraniu ośrodka musisz ustalić długość pobytu konia, po czym zatwierdzić wybór. Nie wszystkie twoje konie muszą być zakwaterowane w tym samym ośrodku. Co więcej, możesz zmieniać miejsca zakwaterowania tak często, jak chcesz.

Możesz przedłużyć pobyt konia w ośrodku, używając przycisku w prawej górnej części profilu twojego konia. Właściciel ośrodka może zaakceptować lub odrzucić twoją prośbę. Istnieje także możliwość poproszenia właściciela ośrodka o zarezerwowanie boksu.

Wybór ośrodka

Wybrany przez ciebie ośrodek jeździecki będzie miał wpływ na:

ressourcelin
  • rozmiar boksów: im większy boks, tym większe morale koń będzie posiadał po obudzeniu
  • jakość używanej ściółki: klacze stracą mniej energii podczas porodu, jeśli ściółka jest dobrej jakości
  • Pieniądze zdobywane za zadania wykonywane przez konie: cena jest obliczana automatycznie, w zależności od prestiżu kwaterującego (cena wyświetlana na stronie ośrodka jest sumą, jaką otrzyma właściciel konia wykonującego zadanie)
  • prestiż łąki: im wyższy prestiż łąki, tym więcej paszy koń może zjeść za darmo podczas wypasania
  • jeśli dostępne jest pożywienie takie jak: pasza, owies, marchewki lub mieszanki, możesz nakarmić nim konia bez konieczności zabierania ich ze swoich zapasów.
  • obecność ekwipunku pozwala zakwaterowanym koniom wykorzystywać go za darmo, jeśli mają odpowiednią specjalizację
  • Położenie ośrodka jeździeckiego: umiejętności zwiększają się dwa razy szybciej podczas przejażdżek po miejscu położenia ośrodka jeździeckiego.
Anulowanie i zwrot kosztów

Pamiętaj, żeby przejrzeć szczegóły ośrodka, który cię interesuje, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek. Anulowanie pobytu jest niemożliwe i koń pozostanie zakwaterowany do końca opłaconego okresu. Jest tylko jeden wyjątek: kiedy gracz kupuje konia z rezerwacją na pobyt, może ją odwołać w przeciągu 15 dni od dokonania zakupu.

Kwota za pobyt zwierzęcia jest płacona z góry i nie podlega zwrotowi, chyba, że boks konia zostanie zniszczony przez właściciela ośrodka. W takim wypadku właściciel konia otrzymuje zwrot pieniędzy za czas pozostały do końca terminu zakwaterowania. Jeśli sprzedasz konia, kupujący zyska także opłacony pobyt. W przypadku śmierci zwierzęcia również nie dostaniesz zwrotu za opłacony pobyt, ponieważ to nie właściciel ośrodka jest odpowiedzialny za śmierć zwierzęcia.

> 2.2 - Karmienie konia

Źrebaki i klaczki

alimentation Źrebaki zostają z matką do ukończenia 6 miesiąca życia.W tym okresie żywią się wyłącznie mlekiem matki. Jeśli ośrodek jeździecki, w którym zakwaterowana jest matka, zapewnia marchewki, źrebak może zjeść kilka za darmo.

Źrebaki odstawione od piersi mogą jeść wyłącznie paszę.Gdy rozpoczynają trening, można im podawać owies. Upewnij się, że jedzą prawidłowo, nie za dużo, nie za mało.

Dorosły koń

Dorosły koń pociągowy potrzebuje paszy i owsa.Ilość jedzenia zależy od ilości wykonywanej pracy. Jeśli pokarm nie jest odpowiedni, konie będą tyć lub chudnąć, co może doprowadzić do uszczerbku na zdrowiu.
Koń może zjeść pewną ilość paszy za darmo, w zależności od jakości łąk ośrodka, w którym jest zakwaterowany. Zależy to też od pory roku: trawa jest mniej bujna zimą, niż wiosną.
Część ośrodków zapewnia swoim kwaterującym paszę i owies.
Pozwala to na karmienie koni za darmo, jeśli są zakwaterowane w takim ośrodku!

Problemy z wagą

Otrzymasz kilka wiadomości ostrzegawczych, jeśli koń będzie za gruby lub za chudy. W takim wypadku musisz działać. Jeśli jest za chudy, musisz go nakarmić. Natomiast, gdy jest za gruby, musisz przestać go karmić.

Przekąski marchewka

Możesz sprawić radość swojemu koniowi, podając mu marchewki. Przywrócą mu one nieco energii. Ośrodki jeździeckie uprawiające marchewki mogą je rozdawać za darmo swoim klientom. Upewnij się, że wybierasz odpowiedni ośrodek jeździecki!

Inni gracze mogą dawać jabłka Twoim koniom, aby podbić ich morale.

Mieszanki

Aby pomóc koniowi utrzymać formę, możesz skorzystać z mieszanek, które odnawiają:

  • 10% energii
  • 10% morale
  • 5% zdrowia

Tylko konie starsze, niż 2 lat. Ponadto, po przekroczeniu wieku 25 konie nie odzyskują zdrowia po spożyciu mieszanki.

Podobnie, jak w przypadku paszy, owsa i marchewek, niektóre z ośrodków jeździeckich mogą podawać mieszanki za darmo.

> 2.3 - Utrzymywanie konia w dobrej formie

Stan fizyczny konia pokazują trzy paski: energii, zdrowia i morale.

Za każdym razem, gdy Twój koń wykonuje jakąś czynność, wpływa to na jedną lub kilka z jego statystyk. Musisz bardzo uważać na jego energię. Jeśli Twój koń jest przemęczony, może umrzeć. W idealnym przypadku, kładź go spać najpóźniej o godzinie 22, z przynajmniej 20% energii. Jeśli Twój koń ma mniej niż 20% energii, nie zregeneruje się w pełni i może nawet umrzeć jeśli jest ona poniżej 5%.


Jak odnawiać energię konia?

  • przez karmienie
  • przez głaskanie
  • przez podawanie mieszanki
  • przez położenie spać. Koń odzyskuje mniej więcej pięciokrotność poziomu energii, z którym szedł spać. Pamiętaj jednak, że jeśli położysz konia spać, gdy jego energia wynosi 0, umrze.
  • przez napojenie
  • przez podanie cukru, który można znaleźć podczas wykonywania akcji
  • przez podanie marchewki

Jak zwiększyć morale konia?

  • przez oporządzenie
  • przez podanie mieszanki
  • przez napojenie
  • jeśli inny gracz poda jabłko

Pamiętaj też, że zdrowie samo wzrasta z czasem.

Problemy z morale

etrille Kiedy koń zostaje postarzony z mniej, niż 20% morale, jego zdrowie się pogarsza. Czym niższe morale, tym szybciej spada zdrowie. Aby tego uniknąć, codziennie oporządzaj swoje konie i umieszczaj je w Ośrodkach jeździeckich.

Problemy zdrowotne

Zdrowie konia poniżej 25ego roku życia spada gdy:

  • Koń jest zbyt gruby lub chudy
  • Nie opiekujesz się koniem wystarczająco dobrze
  • Energia konia spada poniżej 20%
  • Koń nie był wyczyszczony poprzedniego dnia

Po 25 roku życia zdrowie koni i kucyków nie posiadających Kamienia Filozoficznego będzie zmniejszać się stopniowo, zależnie od wieku konia.

> 2.4 – Sklep

boutiqueeleveur

Znajdziesz tam wszystko, co potrzebne do opieki nad koniem. W różnych działach możesz kupić:

  • jedzenie i przekąski, by sprawić radość Twojemu koniowi
  • ekwipunek, by brać udział w zawodach
  • premie, by zwiększyć możliwości Twojego konia

Ceny niektórych przedmiotów zależą od kupna i sprzedaży przez innych graczy.

Na tej stronie, w prawej dolnej części możesz przeglądać przedmioty ze swoich zapasów i planować uzupełnienie swoich zbiorów. Jeśli zajdzie taka potrzeba, możesz sprzedać te przedmioty w sklepie. Sklep odkupi przedmioty po cenie niższej niż cena sprzedaży. Możesz także sprzedawać łajno swoich koni. Aby sprzedać coś do sklepu, kliknij na przycisku “Sprzedaj przedmioty” na stronie sklepu.

Zwróć uwagę, że możesz sprzedać tylko to, co posiadasz w swoich zapasach.

> 2.5 - Czarny Rynek

marchenoir

Czarny Rynek jest dość dziwnym i osobliwym miejscem. Miej się na baczności, gdy się tam zapuszczasz, potęga przedmiotów, które tam znajdziesz jest tak wielka, że może przerazić.

Towary z Czarnego Rynku kupujesz za kupony.

Te przedmioty nie są przekazywane z rodziców na potomstwo. Nie mogą też być przenoszone z konia na konia i nie można ich odzyskać po śmierci zwierzęcia.

3 / Przygotuj swego konia do zawodów

> 3.1 – Oswajanie konia i wybór jego specjalizacji

Specjalizacjaspecialisationclassique

Twój koń może wystartować w zawodach, gdy ukończy 3 lata, jednak wpierw musisz wybrać jego specjalizację. Dostępność zawodów będzie od niej zależna.

Konie specjalizujące się w Jeździe Klasycznej mogą brać udział w wyścigach, biegach przełajowych, konkursach skoków i zawodach w ujeżdżeniu.

Konie specjalizujące się w Jeździe Western mogą brać udział w cuttingu, reiningu, zawodach barrel racing, western pleasure oraz trailowych.

aby wybrać specjalizację konia, wybierz odpowiednią opcję w ramce Zawody.

Możesz zmieniać specjalizację konia, aż osiągnie 5 lat.

Ekwipunek3*** klasyczne siodło

Gdy koń otrzymuje specjalizacje, musisz zakupić czaprak, siodło oraz uzdę dla danej specjalizacji. Możesz znaleźć te przedmioty w sklepie dla hodowców. Dostępnych jest klika typów oraz rodzajów..

Niektóre ośrodki jeździeckie udostępniają różne typy ekwipunku dostępnego dla koni za darmo.

Aby Twój koń był bardziej wydajny w zawodach, możesz wyposażyć go dodatkowo w nauszniki i owijki.

Możesz dać ten przedmiot swojemu koniowi poprzez jego stronę.

To wyposażenie nigdy się nie zniszczy. Nie możesz go usunąć, możesz je jedynie wymienić.

Jeśli wymienisz ekwipunek konia, Twój stary ekwipunek ulegnie zniszczeniu.

> 3.2 - Umiejętności i trening

Umiejętności

Istnieje 6 umiejętności w Howrse:

entrainer
  • Wytrzymałość
  • Prędkość
  • Ujeżdżenie
  • Galop
  • Kłus
  • Skoki

Maksymalna wartość umiejętności, jakie koń osiągnie w życiu, jest określona w zależności od jego przodków i gatunku. Tym samym wartość dla każdego konia może być inna, nawet jeśli są tego samego gatunku. Należy też pamiętać, że koń najlepszy w kłusie, nigdy nie zostanie mistrzem wyścigów w galopie! Ponieważ potencjał konia nie może być wiecznie powiększany, nadejdzie czas, kiedy koń przestanie czynić postępy. Tak więc zadaniem hodowcy jest taki rozwój konia, by osiągnął on swój maksymalny potencjał!

Istnieją 3 główne sposoby na poprawę umiejętności konia:

  • przejażdżki
  • trening
  • zawody

Zwracaj uwagę na zdrowie konia. Jeśli trenujesz go lub wybierasz się z nim na przejażdżki, gdy nie ma pełnego zdrowia, nie zdobędzie maksymalnej ilości umiejętności. Jeśli zaistnieje taka sytuacja, koń nie będzie mógł później odzyskać utraconych umiejętności.

Dostępne są 2 sposoby na rozwój umiejętności:

  • Zabawa, gdy źrebak jest w wieku od 8 do 16 miesięcy; w ten sposób można zdobyć do 60 punktów umiejętności.
  • Wykonywanie zleceń, które stają się dostępne, gdy koń kończy drugi rok życia; zlecenia zużywają 30% energii. Rozwój umiejętności zależy od liczby zleceń udostępnianych przez ośrodek jeździecki, w którym koń jest zakwaterowany. Zlecenia zapewniają kucykom lub koniom punkty umiejętności w dwóch umiejętnościach z najwyższym potencjałem. Pamiętaj, że zwiększanie umiejętności konia poprzez zlecenia dobiega końca, gdy koń kończy 25 lat!

Kiedy ukończysz rozwój danej umiejętności, będzie ona wyświetlana pogrubionym tekstem w potencjale genetycznym konia. Ukończenie rozwoju oznacza ukończenie treningów, przejażdżek oraz zdobycie wszystkich możliwych umiejętności w zawodach.

Trening balader

Trening rozpoczyna się wraz z przejażdżkami, w wieku 1,5 roku. Dostępne są 2 rodzaje przejażdżek: po lesie i górskie. Każda rozwija konkretne umiejętności:

  • Przejażdżki po lesie rozwijają ujeżdżenie, galop i skoki.
  • Przejażdżki górskie rozwijają wytrzymałość, prędkośc i kłus.

Gwiazdki w ramce umiejętności (środkowa część strony konia) będą się stopniowo wypełniać. Pamiętaj, że rozwój umiejętności jest ograniczony i po jakimś czasie Twój koń nie zyska już nic z przejażdżek.

Kiedy koń osiągnie wiek 2 lat, może rozpocząć trening. Każda umiejętność wymaga odpowiedniego treningu. Każdy z nich wymaga 3 godzin. Możesz połączyć kilka rodzajów treningu podczas jednego dnia konia, pamiętaj jednak, aby sprawdzać poziom jego energii oraz godzinę w historii jego akcji, aby mógł dobrze wypocząć. Pamiętaj, możesz położyć go spać najpóźniej o godzinie 22:00!

Gdy Twój koń osiągnie wiek 5 lat, możesz zacząć zabierać go na przejażdżki po plaży. Te specjalne przejażdżki dają możliwość przeniesienia punktów z jednej umiejętności konia na drugą. Im dłuższa przejażdżka, tym więcej przeniesionych punktów. Uwaga, przeniesienie jest ograniczone i odpowiada 2.5% potencjału genetycznego konia.

Pamiętaj, że jeśli morale konia jest niższe niż 100, kiedy wybierasz się z nim na przejażdżki po plaży, przepływ poziomu umiejętności nie będzie doskonały i nie da się go już cofnąć.

Bonusy pot-graisse

Pojawiają się w osobnej ramce na stronie konia. Są to punkty dodawane do umiejętności, ale nie należy mylić ich z samymi umiejętnościami. Mogą przyczynić się do osiąganych w zawodach wyników, jednak nie wpływają na minimalne wymagania potrzebne, by w nich wystartować.

Bonusy mogą wiązać się z:

  • Prestiżem ośrodka, w którym koń jest zakwaterowany
  • Różnymi przedmiotami kupionymi w Sklepie, na Czarnym Rynku, lub znalezionymi w boksie

Są również wyświetlane ze znakiem +, kiedy najeżdżasz myszką na ramkę "Umiejętności".

> 3.3 - Zawody

competition

Gdy Twój koń osiągnie wiek 3 lat, może zacząć brać udział w zawodach! Aby Twój koń mógł wziąć w nich udział, musisz wybrać mu specjalizację w dziedzinie jeździectwa oraz dać mu czaprak, siodło oraz uzdę dla danej specjalizacji.

Zawody pozwolą ci zarobić nieco pieniędzy, zależnie od zajętego miejsca, oraz poprawią umiejętności twoich koni. Ponieważ potencjał zwierząt nie jest nieskończony, nadejdzie czas, kiedy zawody nie będą wpływały na umiejętności konia.

Niezależnie od dyscypliny, zawody mają poziom trudności określony przez przedział procentowy konkretnej umiejętności, a każdy ośrodek może ów poziom ustawiać po swojemu.

Możesz wybrać pożądany dystans, szukając niektórych zawodów.

Nie możesz zapisać do zawodów więcej niż 2 konie ze swojej stajni.

Na stronie każdego konia znajdziesz wiele informacji, również te o jego wygranych i osiągach w zawodach.

Zawody w Jeździectwie Klasycznym

Zawody w Jeździectwie Klasycznym są przeznaczone dla koni specjalizujących się w tym stylu jazdy. Są 4 typy zawodów:

  • Wyścigi galopem i kłusem są ograniczone w zależności od poziomu galopu oraz kłusa. Ponadto, jeśli konie mają zostać mistrzami, muszą mieć dobry poziom ujeżdżenia i prędkości.
  • Bieg przełajowy jest dyscypliną ściśle fizyczną, wymagającą dużej wytrzymałości, umiejętności skoków oraz ogromnego posłuszeństwa. Zapisy są dostępne w zależności od poziomu wytrzymałości.
  • Konkurs skoków wymaga nadzwyczajnej umiejętności skoków oraz elastyczności. Jako że te zawody odbywają się na czas, koń biorący udział musi pokonywać przeszkody jak najszybciej. Zapisy są dostępne w zależności od poziomu umiejętności skoków. W trakcie konkursu konie mogą wykonywać faule, z których każdy doda 1 sekundę do ostatecznego czasu.
  • Zawody w ujeżdżeniu skupiają się na rytmie i tempie galopu lub kłusa koni, ale przede wszystkim na umiejętności ujeżdżenia. Czasami koń może mieć znakomite osiągi, co zwiększy jego wynik, a Tobie zapewni dodatkowe 100 Equus.

Zawody w Jeździectwie Western

Zawody w Jeździectwie Western są przeznaczone dla koni specjalizujących się w tym stylu jazdy. Jest 5 typów zawodów:

  • Wyścig typu Barrel odbywa się na czas i wymaga wysokiego poziomu szybkości, wytrzymałości i galopu. Celem jest slalom między 3 beczkami tak szybko, jak to możliwe i bez przewracania ich. Zapisy są dostępne w zależności od poziomu szybkości.
  • Zawody w Cuttingu wymagają dużej wytrzymałości i szybkości, by utrzymać cielaka pod kontrolą. Wymagany jest także wysoki poziom ujeżdżenia. Zapisy są dostępne w zależności od poziomu wytrzymałości.
  • Zawody w Reiningu są dyscypliną z ujeżdżenia, która odbywa się w galopie. Wymagana jest także wysoka wytrzymałość. Zapisy są dostępne w zależności od poziomu galopu.
  • Zawody Western pleasure są dyscypliną wymagającą mistrzowskiego kłusa, posłuszeństwa oraz wytrzymałości. Zapisy są dostępne w zależności od poziomu kłusa. W trakcie zawodów konie mogą wykonywać faule, z których każdy doda 1 sekundę do ostatecznego czasu.
  • Zawody trail są w jeździe klasycznej odpowiednikiem zawodów w ujeżdżeniu. Koń biorący udział w trailu powinien posiadać doskonałą umiejętność ujeżdżenia, dobrą kłusa oraz skoków. Zapisy są dostępne w zależności od poziomu ujeżdżenia.

Morale

Zwróć uwagę, że jeśli po osiągnięciu 30. dni stażu w grze Twój koń nie wygra zawodów, jego morale spadnie. Nie martw się, możesz je poprawić pozwalając koniowi odpocząć lub podając mu przekąski!

Bonusy cure-pied

Możesz dodawać bonusy swoim koniom, aby ulepszyć ich osiągi w zawodach. Premie (grzebień, kopystka i beczułka tłuszczu) można znaleźć wykonując zlecenia. Inne bonusy mogą zostać zakupione w sklepie bądź na Czarnym Rynku. Podczas obliczania wyników zawodów, bonusy są dodawane bezpośrednio do umiejętności i mają wpływ na końcowy wynik.

Nowi gracze, dopiero rozpoczynający swoją grę, otrzymują specjalną premię. Zatem nie zdziw się, gdy niektóre konie osiągają nadzwyczajne wyniki, wszak dostały małą pomoc na dobry początek gry!

Zawody dla koni początkujących

Pewne zawody są otwarte tylko dla koni początkujących. Konie początkujące, to te, które wygrały mniej, niż 20 zawodów i mają umiejętności poniżej 310. Ta wartość jest przeliczana na nowo każdej nocy.

> 3.4 - Rozety

Rozety możesz wygrać biorąc udział w zawodach z prestiżem 75% lub wyższym. Kiedy Twój koń wygrywa rozetę, otrzymujesz dwa razy tyle Equus za dane zawody, jednak nie możesz wygrać tej samej rozety ponownie z tym koniem.

Trofea

Im więcej rozet wygrasz, tym więcej trofeów zdobędziesz do swojej kolekcji.

> 3.5 - Grand Prix

trophee

Grand Prix trwa tydzień. Składa się z 5 konkurencji, po jednej dziennie. Są dwa rodzaje Grand Prix: dla Jeździectwa Klasycznego i dla Jeździectwa Western.

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
Grand Prix w Jeździectwie Klasycznym Bieg przełajowy Wyścigi kłusem Konkurs skoków Zawody w ujeżdżeniu Wyścigi galopem
Grand Prix w Jeździectwie Westernowym Cutting Zawody w western pleasure Reining Zawody w trailu Barrel racing

Każde wydarzenie trwa 10 godzin i wymaga 99% energii. Gracze mogą wystawić po dwa swoje konie w każdym wydarzeniu.

Każdego dnia tworzony jest ranking oraz rozdawane są niezwykłe podarki:

  • Dla zwycięzcy: 4 Kupony
  • Za zajęcie drugiego miejsca: 2 Kupony
  • Za zajęcie trzeciego miejsca: 1 Kupon
  • Za zajęcie czwartego miejsca: 1 x Hacele
  • Za zajęcie piątego miejsca: 1 x Chmurka
  • Dla pierwszych 100 graczy: 1000 Equus
  • Dla wszystkich uczestników: 500 Equus

Na zakończenie 5-dniowych mistrzostw, w sobotę, wyświetlany jest tygodniowy ranking Grand Prix: tylko najlepszy wynik każdej konkurencji jest brany pod uwagę. Aby być uwzględnionym w rankingu, trzeba wziąć udział we wszystkich 5ciu konkurencjach.

W niedzielę nie ma żadnych wydarzeń, tego dnia konie odpoczywają.

Po tygodniowym rankingu przyznawane są:

  • Pierwsza 10ka otrzyma nagrodę na swoim profilu.
  • Pierwsza 100ka otrzyma 7miodniowy dostęp do fontanny. Fontanna zastępuje koryto i potraja przyrost energii oraz morale.

Aby wziąć udział w Grand Prix, musisz znaleźć bilet w Rogu Obfitości. Jeśli go zdobędziesz, będziesz mógł brać udział w Grand Prix co tydzień.

Możesz zdobyć specjalne bonusy do Grand Prix. Pozwolą one zmniejszyć wydatek energii, zapisać do zawodów cztery konie zamiast dwóch lub dodadzą bonus do umiejętności. Te specjalne bonusy możesz znaleźć w Rogach Obfitości.

Prosimy wziąć pod uwagę, że udział konia w Grand Prix jest anulowany, jeśli koń został wypożyczony bądź sprzedany.

4 / Rozwiń potencjał genetyczny swego konia

> 4.1 - Reprodukcja

Pokryciareproduction

Koń osiąga dojrzałość płciową w wieku 2,6 roku i pozostaje płodny do końca życia.

Od właścicieli ogierów zależy, czy oferują pokrycia publiczne, czy prywatne, dla konkretnej klaczy. Muszą również wybrać koszt (od 500 do 7500 Equus). Właściciele klaczy mogą szukać najlepszych ogierów przeglądając oferty lub pytając o nie.

Aby pokryć klacz, musisz zapłacić weterynarzowi stawkę odpowiadającą 1% Twoich zasobów Equus (zaokrągloną do najbliższej setki), gdzie minimalną kwotą jest 100 Equus, a maksymalną 2500 Equus.

Istnieje możliwość krzyżowania gatunków. Każdy źrebak spłodzony w ten sposób jest wyjątkowy: odziedziczy cechy charakterystyczne po swoich rodzicach oraz ich przodkach. Od ciebie zależy taki dobór koni, by narodził się mistrz wszystkich dyscyplin, lub by stworzyć gospodarstwo hodowlane produkujące konie najlepsze w konkretnej dyscyplinie.

Ponieważ niektóre ogiery są bardzo pożądane, możesz umówić się z ich właścicielami, aby zarezerwowali Ci pokrycia. Hodowcy często określają warunki i cenę na swojej stronie.

Aby zaaranżować pokrycie swojej klaczy przez jednego ze swoich ogierów, złóż ofertę zarezerwowaną dla siebie.

Ciąża

ciąża trwa 12 miesięcy. Począwszy od 8 miesiąca, za 50 Equus możesz wykonać badanie ultrasonografem, by poznać płeć źrebaka, gatunek oraz maść. Po osiągnięciu tego stadium, klacz może podejmować się wyłącznie zleceń.W 12 miesiącu ciąży musisz sprowadzić weterynarza i upewnić się, że klacz jest zakwaterowana w ośrodku jeździeckim. Jeśli jeszcze nie wezwałeś weterynarza, stracisz źrebaka.

Jak tylko urodzi się źrebak, możesz nadać mu imię i rozpocząć opiekę. Gdy oddzielisz go od jego matki w wieku 6. miesięcy, będziesz musiał zakwaterować go w ośrodku jeździeckim.

Oźrebienie jest jedyną akcją, która może mieć miejsce po północy (czasu konia).

Pamiętaj, że krzyżowanie klaczy z wysokim poziomem ujeżdżenia i ogiera o dużej prędkości wcale nie musi doprowadzić do narodzin źrebaka o możliwościach większych niż jego rodziców. Tym samym, lepiej jest krzyżować konie ze zbliżonych gatunków.

Oźrebienie jest niezwykle męczące dla klaczy. Dlatego też musi upłynąć co najmniej 10 miesięcy między ostatnim porodem, a kolejnym pokryciem.

Wałachy

Możesz wykastrować ogiera pomiędzy 2,6 a 6 rokiem życia. Twój koń stanie się wtedy wałachem. Nie będzie mógł się rozmnażać, ale dostanie bonus (wytrzymałość: +8, prędkość: +8, ujeżdżenie: +4). Kastracja trwa około 2 godzin.

Pamiętaj, że nie można podarować wałachowi Pioruna Zeusa, a kastracja jest nieodwracalna.

Źrebak

Jeśli oźrebienie przebiegało bez komplikacji, na świat przychodzi źrebak. Jego rasa jest ustalana na podstawie największej ilości koni danej rasy pośród przodków źrebaka (jeśli nie są oni czystej krwi). Jego maść wybierana jest losowo spośród dostępnych dla danej rasy.

Umiejętności Twojego źrebaka zależą od jego rodziców, ale również od treningu i odbytych zawodów

Źrebaki urodzone w twojej hodowli pozostają z matką w jednym boksie, dopóki nie ukończą 6-tego miesiąca życia. W tym okresie nie wymagają osobnego zakwaterowania, a ich jedynym pożywieniem jest mleko matki.

Jednorożce cornedelicorne

Jednorożce są bardzo rzadkie, a rozmnażają się podobnie do zwykłych koni.

Małe jednorożce rodzą się z klaczy jednorożców pokrytych przez ogiery jednorożców o dokładny czas wedle wyboru danego hodowcy. Uważaj, ponieważ właściwy jest czas gry pokazany w prawym górnym rogu każdej strony Howrse, a nie czas w historii konia. Obydwoje rodzice muszą być tej samej rasy, ale nawet spełniając wszystkie te wymagania masz szansę 1 na 5, że urodzi się mały jednorożec.

Możesz zmienić godziny pokrycia jednorożców co 30 dni. Aby to zrobić, przejdź do strony Moje konto. Czasami w grze odbywa się zaplanowany przegląd techniczny. Jeśli pokryje się z wybranym przez Ciebie czasem, nie otrzymasz żadnej rekompensaty.

Pamiętaj, możesz pokryć klacz jednorożca dopiero 10 godzin po jej poczęciu lub poprzednim kryciu.

Osiołki

Osiołki mogą rozmnażać się tylko trzy razy w ciągu życia i tylko z innymi osłami. Jest to jedyna rasa, której potencjał genetyczny maleje z pokolenia na pokolenie.
Kiedy samiec osiołka zostaje wystawiony na sprzedaż, wszystkie uprzednio wystawione przez niego, a niezaakceptowane oferty krycia zostają anulowane.

> 4.2 - Genetyka

Potencjał genetyczny genetique

Jest on liczony na podstawie potencjału konia oraz BLUP jego rodziców.

Jak tylko urodzi się źrebak, jego potencjał genetyczny przestanie ewoluować

Wrodzone umiejętności i rozwój umiejętności poprzez zabawy i wykonywanie zleceń nie są wliczane w potencjał genetyczny. Oznacza to, że umiejętności konia mogą przekroczyć wartości opisane w potencjale genetycznym.

Gwiazdki przyznawane za doskonałość

Nagrodą za doskonałość jest zielona gwiazdka, którą można znaleźć w potencjale genetycznym konia. Pokazuje ona, w jakiej umiejętności koń przoduje. Jest to niezwykle rzadkie i stanowi uhonorowanie ciężkiej pracy hodowcy w kwestii treningu oraz dokładnego wyboru koni do rozmnażania. W ten sposób nagradzane są tylko wyjątkowe konie!

Aby zdobyć gwiazdkę doskonałości, musisz osiągnąć 100% wartości potencjału genetycznego dla danej umiejętności. Istnieje możliwość zdobycia kolejnych gwiazdek za każde dodatkowe 10% potencjału zdobyte w umiejętnościach.

Gwiazdki doskonałości są przyznawane tylko przy narodzinach źrebaka, ponieważ później potencjał genetyczny nie może już ulec zmianie.

Umiejętności wrodzone

Te umiejętności koń posiada od momentu narodzin, jednak nie musi ich posiadać każde zwierzę. To zależy od jego rodziców, potencjału genetycznego oraz BLUP. Może to spowodować, że np. źrebak urodzi się już z 10% wytrzymałości.

Źrebak nie może urodzić się z ujemnymi umiejętnościami. Jeśli średnia BLUP rodziców jest poniżej 0, źrebak nie będzie miał wrodzonych umiejętności.

Wrodzone umiejętności są ustalane przy narodzinach. Są również dodawane do potencjału genetycznego.

Zwróć uwagę, że wrodzone umiejętności są częścią tych nabywanych. Dzięki temu możliwym jest przekroczenie wartości wskazywanej przez potencjał genetyczny. Ta wartość będzie dodawana do minimalnych wymagań zawodów.

BLUP (Najlepsze Liniowe Nie Obciążone Błędem Przewidywanie)

BLUP jest wartością genetyczną. Odgrywa rolę w hodowli, gdyż wartość BLUP rodziców wpływa na potencjał genetyczny i wrodzone umiejętności źrebaka.

Jest liczony według następujących parametrów:

  • poziomu treningu (przejażdżki, trening, zawody) ukończonego w jego 3 najlepszych umiejętnościach
  • liczby wygranych zawodów (idealnie przynajmniej 20)
  • od jego wieku- BLUP może osiągnąć poziom 100, dopiero gdy koń osiągnie przynajmniej 10 lat

Na podstawie tych parametrów, wartość BLUP zawsze będzie wynosiła od -100 do +100, gdzie -100 to minimum, a +100 to maksymalna wartość, jaką koń może osiągnąć.

Im wyższa średnia wartość BLUP rodziców, tym większe szanse źrebaka na wysoki potencjał genetyczny i wrodzone umiejętności.

Co więcej, jeśli średnia wartość BLUP rodziców znajduje się poniżej 0, źrebak nie będzie posiadał wrodzonych umiejętności.

Aby uzyskać źrebaki najwyższej jakości, dobrze jest dobierać do rozmnażania konie o wysokiej wartości BLUP lub przynajmniej te posiadające pozytywną wartość, np. dobrze wytrenowane konie, radzące sobie w zawodach.

5 / Budowanie kariery w Howrse

> 5.1 - Zarabianie pieniędzy

Pieniądze można zarabiać poprzez:

  • Zlecenia: Twój koń otrzymuje pewną ilość pieniędzy, zależną od Twojego ośrodka jeździeckiego.
  • argent
  • zawody, w których Twoje konie biorą udział
  • oferty pokryć, jeśli posiadasz ogiera
  • sprzedaż koni z Twoich stajni
  • sprzedaż łajna produkowanego przez Twoje konie
  • sprzedaż przedmiotów z Twoich zapasów do sklepu
  • przedmioty przehandlowane na Czarnym rynku
  • użycie Kuponów do zasilenia Twoich funduszy

> 5.2 – Twoje gospodarstwo hodowlane

Gospodarstwa hodowlane

Gospodarstwa hodowlane pozwalają Ci na pogrupowanie swoich koni, niezależnie od tego, kto je wyhodował.

Możesz tworzyć gospodarstwa hodowlane począwszy od 60 dni stażu, a ich maksymalna ilość to 5.

annuaire

Dzięki subskrypcji Konta Pegaza, możesz zarejestrować do 50 gospodarstw hodowlanych. Dodatkowo, możesz zgrupować je pod 5 kategoriami, każda z nich o innym kolorze, aby łatwiej się wśród nich odnaleźć.

Przyrostki

Każde gospodarstwo może nadać sobie nazwę i budować swoją reputację hodując konie. Możesz zarejestrować przyrostek i dodać go do imion koni, które tworzysz. Przyrostek nie zostanie usunięty przez przyszłych właścicieli twoich koni. Z kolei ty nie możesz go dodać do imion koni, które nie urodziły się w twoim gospodarstwie.

Potrzebujesz co najmniej 30 dni stażu, by móc zarezerwować przyrostek. Po tym czasie możesz stworzyć po jednym z przyrostków na każdy z 30 dni stażu. Przyrostki można również odblokować tworząc Konto Pegaza. Kliknięcie na przyrostku wyświetli listę wszystkich korzystających z niego koni.

Możesz posiadać kilka przyrostków i nadawać je w zależności od posiadanych gatunków, aby, na przykład, ułatwić rozróżnianie rodowodów w obrębie danego gospodarstwa skupiającego się na konkretnym gatunku.

Gatunki i niebieska gwiazdka

W Howrse mamy wiele różnych ras, zarówno dla koni jak i kuców. Możesz rozpoznać konie czystej krwi od koni mieszanej krwi poprzez kartę Genetyki na stronie konia. Dodatkowo, konie czystej krwi posiadają niebieską gwiazdkę na stronie sprzedaży oraz pokryć.

Ograniczenia hodowli

Podczas opiekowania się koniem masz szansę na znalezienie punktów dorastania lub premii (palcatu, beczułki tłuszczu...) oraz zarobienie Equus (na przykład poprzez zlecenia, czy zawody). Jeśli jednak zaopiekujesz się więcej niż 1000 końmi w ciągu jednego dnia, te korzyści znikają. Pojawiają się ponownie następnego dnia.

> 5.3 – Handel końmi

Niezależnie od sposobu sprzedaży minimalna cena konia lub kucyka wynosi 500 Equus. Sprzedanego konia przez 10 dni od sprzedaży nie można odkupić. Oprócz sprzedaży przeprowadzanych między graczami istnieje jeszcze jeden rodzaj transakcji: oddanie konia do Schroniska.

encheres

Od momentu, gdy wystawiasz konia na sprzedaż, nie możesz się nim zajmować Zwierzę automatycznie przestaje się starzeć do momentu, gdy zostanie kupione. Zauważ, że koń przestanie się starzeć, kiedy zostanie wystawiony na sprzedaż, nawet jeśli zajęto się nim wcześniej tego dnia .

Aukcje

Możesz sprzedać konia na aukcji, gdy osiągniesz 10 dni stażu i będziesz posiadać 4 punkty Karmy.

Jeśli chcesz sprzedać konia na aukcji, musisz wybrać cenę początkową. Kupujący będą przebijać Twoją ofertę przez czas trwania aukcji (3 dni). Po zakończeniu aukcji koń trafi do osoby licytującej najwyżej.

Podczas aukcji pieniądze są automatycznie odejmowane z konta osoby licytującej najwyżej. Wszyscy gracze, którzy wcześniej licytowali najwyżej odzyskują swoje pieniądze. Jeśli w ciągu 3 dni nikt nie weźmie udziału w licytacji, sprzedający zatrzyma swojego konia.

Aukcja może zostać anulowana, jeśli nikt w niej nie licytował.

Posiadacze Konta Pegaza mogą zacząć aukcję z Kuponami.
Sprzedaże bezpośrednie

Tylko gracze z 30 dniami stażu, 2 żyjącymi końmi i Karmą wynoszącą 4, mogą używać sprzedaży bezpośrednich.

Sprzedaże bezpośrednie pozwalają sprzedać konia szybciej, niż aukcje. Wybierasz konkretną cenę, za którą chcesz sprzedać konia. Jeśli ktoś jest zainteresowany, może kupić konia, a pieniądze ze sprzedaży trafią bezpośrednio do Ciebie.

Możesz anulować sprzedaż przed jej końcem, jeśli koń nie znalazł nabywcy. Koń automatycznie powróci do Ciebie po: 30 dniach od początku sprzedaży.

Sprzedaże zarezerwowane

Istnieje możliwość zarezerwowania sprzedaży dla konkretnej osoby. Jeśli wybierzesz tę opcję, tylko osoba, dla której zarezerwowano aukcje będzie mogła kupić danego konia.

Schronisko havrepaix

To przystań dla koni. Mogą w niej odpocząć z dala od zgiełku świata wyścigów.
Możesz tam sprzedać:

  • Twoje konie za: 400 Equus
  • Twoje jednorożce i konie otrzymane z pokrycia dwóch jednorożców tej samej rasy za: 2 000 Equus

Sprzedaż konia do Schroniska różni się od transakcji z innymi graczami. Kiedy tylko sprzedaż zostaje sfinalizowana, nie możesz odkupić konia, a cena jest z góry ustalona.

> 5.4 – Drużyny

Możesz łączyć się w drużyny z innymi graczami, aby usprawnić hodowlę. Możesz dołączyć do 2 drużyn.

Drużyna składa się z założyciela i innych graczy. Liczba dostępnych miejsc w drużynie zależy od liczby VIPów, z 4 miejscami na każdego VIPa. Drużyna może mieć maksymalnie 20 graczy, nawet jeśli w jej szeregach jest więcej VIPów niż 5.

Aby dołączyć do drużyny, możesz:

  • Jeśli jesteś VIPem, załóż swoją własną drużynę
  • zaakceptować zaproszenie do już istniejącej drużyny

Każda drużyna posiada ogólnodostępną stronę, która może zostać spersonalizowana, jak również specjalne forum, do którego dostęp mają jedynie członkowie drużyny.

Aby ułatwić komunikację w drużynie, wiadomości grupowe mogą być wysłane do wszystkich jej członków.

Dodatkowo możesz łatwo rezerwować pokrycia dla pozostałych członków swojej drużyny.

Założyciel może przydzielić role członkom drużyny, np. uprawnienia do zarządzania stroną publiczną, rekrutacji lub moderacji drużynowego forum.

Możesz opuścić swoją drużynę w dowolnej chwili. Jeśli jesteś założycielem, możesz wyznaczyć następcę spośród tych członków drużyny, którzy są VIPami. Jeśli nie wyznaczysz następcy, nowy zostanie wyznaczony automatycznie. Jeśli jednak w drużynie nie ma innych VIPów, drużyna zostanie rozwiązana.

Pożyczanie koni

Możesz pożyczać konie innym członkom drużyny. Dzięki temu postępy drużyny nie ustaną pod Twoją nieobecność.

Pożyczanie konia odbywa się poprzez jego stronę, podobnie jak jego sprzedaż. Pamiętaj jednak, że możesz pożyczać graczom konie posiadające przyrostek drużyny, i że możesz pożyczyć tylko 3 konie naraz.

Gdy ktoś pożyczy Ci konia, ten koń:

  • pozostaje w Twoim gospodarstwie hodowlanym przez okres od 2 do 4 dni
  • nie może otrzymywać przedmiotów z Czarnego Rynku bądź bonusów
  • nie może zostać sprzedany lub wysłany do Schroniska
  • nie może zostać zarejestrowany w Grand Prix
Przyrostek drużyny

Możesz wykorzystać przyrostek, współdzielony przez wszystkich członków drużyny, dla wszystkich koni należących do rasy nad którą wspólnie pracujecie. Tylko konie czystej krwi mogą otrzymać przyrostek drużyny.

Ocena przyrostka

Przyrostki drużyny są przeglądane i oceniane pierwszego dnia każdego miesiąca jeśli:

  • przynajmniej 20 koni noszących ten przyrostek, urodziło się poprzedniego miesiąca
  • najlepszy koń z tym przyrostkiem ma wyższy potencjał genetyczny niż poprzedni najlepszy koń tej rasy pierwszego dnia poprzedniego miesiąca.

Przyrostki drużynowe spełniające kryteria zostały posortowane według najlepszego potencjału genetycznego koni urodzonych z tym przyrostkiem. Gwiazdki przyznawane są 3 najlepszym przyrostkom z danego gatunku:

  • najlepszy przyrostek: 3 gwiazdki
  • następny przyrostek: 2 gwiazdki
  • trzeci przyrostek: 1 gwiazdka

Nagrody są przyznawane każdemu z członków drużyny, której przyrostek został nagrodzony:

  • 3 gwiazdki: Objęcia Morfeusza
  • 2 gwiazdki: Klepsydra Kronosa
  • 1 gwiazdka Piorun Zeusa

Proszę pamiętać, że nie da się zdobyć więcej niż 2 nagród miesięcznie za oceny, nawet jeśli należysz do 3 lub więcej wyróżnionych drużyn.

Rankingi drużynowe

Możesz porównać swoją drużynę do innych za pomocą różnych rankingów:

  • najlepszy potencjał genetyczny koni urodzonych z przyrostkiem drużyny
  • ilość koni urodzonych z przyrostkiem drużyny w przeciągu miesiąca
  • ilość rozet zdobytych przez konie z przyrostkiem drużyny w przeciągu miesiąca
  • liczba okazji, w których konie z przyrostkiem drużyny znalazły się w Top 1000 w zawodach Grand Prix w ciągu miesiąca
  • Prestiż drużyny, będący rezultatem 4 poprzednich rankingów oraz oceny przyrostka
Drużyny jednorożców

Możesz ograniczyć hodowlę w drużynie do jednorożców.

Drużyny jednorożców korzystają z własnego systemu rankingu.

Ocena przyrostka jednorożców działa tak samo, jak w przypadku przyrostków koni, jednakże przyrostki jednorożców są porównywane tylko między sobą.

6 / Używanie Przestrzeni Twórczej

> 6.1 - Pomysł

czarna perła

W Przestrzeni Twórczej możesz umieścić prace, przygotowane do użycia w Howrse i zdobyć Kupony, jeśli uda Ci się wygrać głosowanie.

Tymi pracami mogą być maści dla koni ze Złotego Jabłka lub otoczenia z Promienia Heliosa.

Przestrzeń Twórcza jest jedna dla wszystkich wersji językowych (angielskiej, niemieckiej, polskiej...). Oznacza to, że jeśli Twoja praca wygra głosowanie, będzie dostępna we wszystkich wersjach gry.

Jak to działa

Selekcja prac odbywa się co miesiąc i przebiega według pewnych zasad. W tym miesiącu:

  • Wysyłanie prac
    1 kwietnia, 00:00 » 5 kwietnia, 23:59
    Wszyscy mogą wysłać swoje prace dzięki Czarnej Perle

  • Głosowanie
    6 kwietnia, 00:00 » 14 kwietnia, 23:59
    Gracze ze wszystkich wersji językowych, głosują na wybrane spośród zatwierdzonych prac.

  • Wybór
    Najbardziej popularne prace są wybierane i segregowane w odpowiednich kategoriach.

  • Publikacja
    26 kwietnia, 07:00
    Wybrane prace są opublikowane i dostępne we wszystkich wersjach gry.
Nagrody pass

Wysłanie swojej pracy może być bardzo opłacalne! W dniu, gdy praca zostaje udostępniona do użycia w grze, jej autor zarabia:

  • 10 000 equus
  • Różną ilość Kuponów, zależnie od typu pracy:
    • złote jabłko 40 Kuponów za maść ze Złotego Jabłka bez limitu użyć 20 Kuponów za maść z limitem użyć
    • promień heliosa 30 Kupon(ów) za otoczenie z Promienia Heliosa

Jeśli po głosowaniu, Twoja praca nie otrzyma wystarczającej liczby głosów, zwrócimy Ci Kupony.

> 6.2 – Wgrywanie prac

złote jabłko

Zwycięskie prace zostaną udostępnione na Czarnym Rynku, każdego miesiąca o tej samej porze (w tym miesiącu: 26 kwietnia, 07:00). Oprócz tego, każdego miesiąca, niektóre maści ze Złotego Jabłka będą dostępne przez ograniczony czas. Kiedy czas się skończy, znikną ze sprzedaży.

Pamiętaj, Przestrzeń Twórcza jest jedna dla wszystkich wersji gry, więc prace mogą pochodzić z każdego zakątka świata!

Zespół zastrzega sobie prawo do usunięcia rzeczy stworzonych w grze, niezależnie od tego, czy zostały dezaktywowane, czy nie. Gracze, którzy używali tych rzeczy, otrzymają zwrot początkowej wartości przedmiotu.

7 / Zachowanie i zasady gry

> 7.1 – Zasady

forumWszyscy gracze muszą:
  • zachowywać się kulturalnie i z szacunkiem wobec innych – dotyczy to innych graczy, moderatorów (ich loginy są zielone) oraz administratorów (ich loginy są niebieskie i pogrubione)
  • stosować się do zasad gry. Możesz znaleźć ich streszczenie na stronie mojej Karmy.
  • przestrzegać zasad specyficznych dla wszystkich interakcji w społeczności gry (forów, wiadomości prywatnych, itp.)

> 7.2 - Karma i upomnienia

Karma pokazuje Twoją reputację w grze. Na początek dostajesz 10 punktów Karmy. Możesz stracić punkty Karmy, jeśli nie stosujesz się do zasad gry. Utrata Karmy wiąże się również z utratą dostępu do różnych opcji gry, takich jak forum lub sprzedaże.

Zapraszamy do zapoznania się z listą podsumowującą za co można stracić Karmę na stronie Karmy.

Jeśli popełnisz małe wykroczenie, otrzymasz upomnienie. Jeśli jednak sytuacja będzie się powtarzać, stracisz Karmę.

> 7.3 – Zespół gry

ow

Tylko administratorzy (ich loginy wyświetlają się na niebiesko i są pogrubione) i moderatorzy (ich loginy są zielone) mogą tworzyć zasady i przyznawać kary. Stosuj się do ich wskazówek i rad.

Administratorzy to pracownicy Owlientu, którzy opiekują się grą. Moderatorzy są wybierani spośród graczy. Ich zadaniem jest służyć pomocą i pilnować, aby wszyscy stosowali się do zasad.

... lub sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Co muszę zrobić, by zmienić imię konia?

Jeśli chcesz zmienić imię konia, przejdź na jego stronę. Na prawo od imienia konia znajdziesz ikonkę "+". Kliknij na nią i wybierz "Zmień profil".

Pamiętaj, że nie możesz zmienić przyrostka konia, którego nie jesteś oryginalnym właścicielem.

Przejdź do góry

Jak mogę uzyskać przyrostek do imienia?

Potrzebujesz co najmniej 30 dni stażu, aby zarezerwować przyrostek.

Kiedy osiągniesz wymagany limit, możesz zarejestrować przyrostek dzięki specjalnej opcji w zakładce "Moje biuro".

Przejdź do góry

Jak mogę stworzyć gospodarstwo hodowlane?

Potrzebujesz 60 dnia stażu, aby stworzyć gospodarstwo hodowlane. Kiedy już je zdobędziesz, przejdź do strony swoich koni i użyj opcji "Stwórz gospodarstwo hodowlane".

Kiedy zostanie założone, możesz przenosić do niego wybrane zwierzęta za pomocą ikony "+" widocznej przy imieniu każdego konia na jego stronie.

Przejdź do góry

Gdzie mogę znaleźć grzebień do grzywy, kopystkę i beczkę tłuszczu?

Te i więcej przedmiotów można zdobyć wykonując zlecenia ze swoim koniem, jednak nie są one gwarantowane, potrzeba też trochę szczęścia.

Przejdź do góry

Energia mojego konia spadła poniżej 5%. Powiedziano mi, że koń może zdechnąć. Co robić?

Aby odnowić energią konia, zakładając, że nie jest za późno (po północy żadne akcje nie są dostępne), możesz podać mu mieszankę, marchew lub go pogłaskać. Jeśli jest za późno, wciąż możesz użyć Czarnej Orchidei, którą można nabyć na Czarnym Rynku.

Przejdź do góry

Pojawiła się wiadomość, że mój koń nie wypoczął, gdyż nie odpoczywał przez 10 godzin. Co to znaczy?

Twój koń budzi się o 8:00 rano. Musisz położyć go spać najpóźniej o 10:00 w nocy (wg czasu w historii), aby należycie odpoczął.

Przejdź do góry

Mój koń nie śpi. Kładę go spać, ale nic się nie dzieje.

Aby Twój koń przespał się i rozpoczął kolejny dzień, musisz położyć go spać (aby to zrobić, musi być zakwaterowany w ośrodku jeździeckim).

Potem możesz użyć punktu dorastania lub poczekać, aż dzień się zacznie, by móc kontynuować. W historii nie wyświetli się żadna wiadomość o tym, że koń został położony spać. Jest ona wyświetlana w ramce na stronie w lewym górnym rogu.

Przejdź do góry

Jeśli skrzyżuję konie z różnymi bonusami (z Krwią Meduzy, Złotym Jabłkiem, Kamieniem Filozoficznym itd.), czy ich źrebaki je odziedziczą?

Źrebięta będą « zwykłymi » końmi, nie pegazami. Nie odziedziczą specjalnych maści, ani nieśmiertelności.

Przejdź do góry

Mój koń ma wypełnione wszystkie gwiazdki w sekcji "Trening", ale żadnych w sekcji "Umiejętności". Dlaczego tak się dzieje?

Nie wszystkie konie są jednakowe. Nie możesz sprawić, że osiągną 100% umiejętności w każdej dyscyplinie. Ich możliwości są ograniczone i wahają się w zależności od rasy, również w przypadku krzyżówek. Kiedy ukończysz treningi, koń nadal może zdobywać umiejętności poprzez przejażdżki oraz zawody, jednak tylko do pewnego poziomu.

Przejdź do góry

Umiejętności mojego konia są niższe niż wczoraj. Dlaczego?

Po osiągnięciu 25 lat, Twój koń zacznie tracić swoje umiejętności. Jedynym sposobem, aby tego uniknąć jest podanie mu Kamienia Filozoficznego przed 25mi urodzinami. Jeśli koń otrzyma Kamień Filozoficzny po 25ch urodzinach, przestanie tracić umiejętności, ale nie odzyska tych, które już utracił. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj sekcję dotyczącą starzenia w pomocy dla hodowców.

Przejdź do góry

Gdy zabieram konia na przejażdżkę lub zawody, jego umiejętności wzrastają o 0%. Dlaczego?

Umiejętności, które koń może osiągnąć dzięki przejażdżkom i zawodom są ograniczone i zależą od jego rasy oraz możliwości. W pewnym momencie, przychodzi chwila, gdy koń nie może osiągnąć więcej.

Przejdź do góry

Moje konie nie otrzymują już Equus za wygraną w zawodach, dlaczego?

Jeśli będziesz budzić swoje konie częściej niż 1000 razy dziennie, stracisz możliwość otrzymania punktów dorastania dla swoich koni lub Equus jako nagrody za wygraną w zawodach do końca dnia.

Jednakże to ograniczenie nie dotyczy Koni posiadających Objęcia Morfeusza

Przejdź do góry

Biorę udział w licytacji konia, ale już go nie chcę. Czy mogę wycofać licytowaną kwotę?

Nie można unieważnić oferty, kiedy już została złożona. Musisz poczekać, aż ktoś Cię przelicytuje.

Przejdź do góry

Nie mam dostępu do prywatnych sprzedaży, a chcę sprzedać konia przyjacielowi. Czy mogę tak zrobić?

Nie, rezerwowane aukcje są zabronione i mogą doprowadzić do utraty 1 punktu Karmy. Aby sprzedać konia konkretnemu graczowi, musisz trochę poczekać.

Przejdź do góry

Jak mogę dostać Jednorożca?

Są dwa sposoby, aby dostać jednorożca, możesz go kupić (sprawdź jak to zrobić w sekcji na temat handlu końmi) lub wyhodować. Hodowla jednorożców jest dość specyficzna, więc sprawdź dział pomocy dotyczący hodowli koni, aby dowiedzieć się więcej.

Przejdź do góry

Mój jedyny koń zdechł, co dalej?

Jeśli masz 10 dni stażu, możesz zakupić nowego na aukcji.

Jeśli nie masz wystarczającego stażu, najlepiej będzie zresetować swoją grę. Możesz to zrobić poprzez link na dole strony „Mój profil”.

Jeśli zresetujesz swoją grę, rozpoczniesz z nowym koniem. Stracisz swoją dotychczasową pracę, konie, staż, a Twoje fundusze zostaną zresetowane (2000 equus).

Możesz zresetować swoją grę raz na 5 dni/

Przejdź do góry

Graj w Howrse

Hoduj konie i prowadź ośrodek jeździecki

Mamy już 4 442 000 zarejestrowanych użytkowników!

Jesteś już zarejestrowany?

  • Płeć:
Howrse wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia z gry. Akceptując je wyrażasz zgodę na użycie plików cookies na całej stronie.